יום שלישי, 29 בנובמבר 2016








הפעם אין כותרת.  

פודקאסט, כפי שכר אמרתי הוא אמצעי נהדר שדרכו אפשר להקשיב לתוכניות רדיו שאין בה הפסקות מעצבנות לפרסומות, או מבזקי חדשות בכל כמה שעות. לפודקאסט אפשר להקשיב שעות ברצף (זה כבר קרה) שהקשבתי כמעט ctupi רצוף לכמה פרקים אחד אחרי השני ועד אחד ועוד אחד…. זה קורה לי הרבה פעמים שאני מבשלת במטבח או נמצאת באוטובוס ותוך עשייה של משהו מקשיבה לפודקאסט.

הפודקאסט שעליו לספר הוא על חברת גימלט מדיה.   את החברה, הקים אדון בשם אלכס בלומברג, שבמשך שנים רבות עבד ככתב כלכלי וכמפיק עבור פודקאסטים אחרים כמו:  This American Life, ו- Planet Money, שאותו גם הגיש.

הפודקאסט הראשון שאותו יצר במסגרת החברה, היה:  StartUp . בפודקאסט זה  הוא מתאר בצורה של סיפור למאזינים על כיצד הוא הקים את החברה שלו.  הפרק הראשון מספר כיצד אלכס בלומברג מציג את הרעיון שלו להקים חברה שתקדיש את זמנה לפיתוח רעיון ודרך חדשה של שידורי רדיו באמצעות האינטרנט, בפני מספר משקיעים פוטנציאלים בקליפורניה.  הנסיון הראשוני שלו לא צלח, אבל אותו משקיע שממנו הוא רצה לקבל מימון, לימד אותו כיצד עליו להציג את הרעיונות שלו לגיוס כספים בפני משקיעים אפשריים.   בהמשך הסדרה  אנחנו המאזינים יכולים לשמוע כיצד אלכס בלומברג מחפש ומוצא שותף עיסקי, כיצד הם מחליטים על חלוקת רכוש ומה תהיה מערכת היחסים העסקית ביניהם, למרות שעדיין מדובר בחברה שעדיין לא היתה פעילה בזמנו.  כך במהלך העונה ה-1 של הסדרה (בינתיים כבר יש 4 עונות)  אנו מתוודעים לא רק לחלום של אדם אחד ליצור רדיו מסוג חדש ושונה, אלא גם לאופן שבו חברה זו קורמת עור וגידים, כיצד מגייסים משקיעים, כיצד הם התחילו לשדר את התוכנית הראשונה שלהם, הם שיתפו את המאזינים גם בהתלבטויות האם או מתי זה הזמן הנכון להתרחב ולהוסיף ו/או לפתח תוכנויות נוספות והאם הם יכולים לעבור למשרדים גדולים יותר וכיצד נבחר השם Gimlet Media, כשמה של החברה.




    


רגע, גימלט זה לא משקה אלכוהולי?

תגובה 1:

  1. נדמה לי שהפודקסט הוא יעזור לי לשרוד זמן המתנה לאוטובוסים. הפרסומת ברדיו באמת מפריע והחיים קצרים. תודה לך על ההסברים.

    השבמחק