יום שלישי, 13 בדצמבר 2016





חוזרים ארצה.

אחרי שקשקשתי על גימלט מדיה כבר כמה פעמים; אני רוצה לספר הפעם על פודקאסט שכבר הזכרתי אותו בקצרה בעבר.  הפודקאסט הזה הוא התוכנית של סיפור ישראלי.  את סיפור ישראלי יוצרים מישי הרמן; שי סטרן  ועוד כמה אנשים.  הרעיון של סיפור ישראלי הוא דומה מאד לסיפור של this American Life הותיקה, רק עם טוויסט קטן, שאומר בואו נספר סיפורים על ישראל וישראלים.  סיפורים שלא בהכרך יגיעו או הגיעו לחדשות ולכותרות היום יומיות. בכל תוכנית הצוות מספר סיפור מרכזי אחד או כמה סיפורים קטנים.  במסגרת התוכניות ששודרו היה פרק שלם על משפחה חרדית בצפת שאימצה וגידלה רק ילדים עם תסמונת דאון בנוסף על הילדים הטבעיים של הזוג.  או הפרק שהוקדש לתחילת שנת הלימודים, בה צוות התוכנית ביקר בבתי ספר שונים ביום הראשון ללימודים  והקליט או ראין ילדים בגילאים שונים החל מילדי כתה א' ועד ילדים שהחלו ללמוד בכתב י"ב שזוהי שנת הלימודים האחרונה שלהם במערכת החינוך.




לאחר ההצלחה האדירה של התוכנית, יוצריה הצליחו לחבור ולעבוד עם מגזין Vox Tablet, האמריקני.   המגין מתמחה בהתרחשויות שונות בעולם היהודי.  כך שאת חלק מפרקי הסדרה ניתן לשמוע באנגלית.  



למרות שכבר כמה זמן אין פרקים חדשים בעברית, יוצרי הסדרה יצרו סדרה של הופעות חיות שבהן הם מספרים כמה סיפורים שנשמעים פחות או יותר כמו התוכניות המוקלטות.  בארץ היו כמה הופעות כאלו (לבדוק קישורים).  היו כמובן יותר מכמה הופעות בארצות הברית.  

3 תגובות:

  1. במסגרת זו כדאי לדעתי גם להזכיר את פורטל הפודקסט המשובח של רן לוי עם מכלול תוכניות ווקליות מרתקות ב....עברית. http://www.ranlevi.com/podcasts_guide/
    בנושאי באסטרונומיה וחלל, הומור, היסטוריה, כללי, מוסיקה, מחשבים וטכנולוגיה,
    מדע בדיוני, מדעי המוח, מדעי כדור הארץ, פיזיקה, פילוסופיה, רפואה וביולוגיה,
    תרבות ואמנות.

    השבמחק
  2. הי עינת,
    לא הכרתי את הטכנולוגיה כלל. הבלוג שלך פתח לי עולם שלם של עניין וידע ואני מודה לך על כך. מה שנשאר עכשיו זה רק למצוא זמן להאזנה!

    השבמחק
  3. גם לי לא נותר, אלא למצוא קצת זמן לשוב להליכות שלי ברגל בפארק הלאומי ברמת גן, או ברחבי השכונה וכמובן להתחבר לפודקסט מעניין מהמבחר שאת מציעה.

    השבמחק